Kategorier
Snickare

Så tänker personer i olika åldersgrupper när de anlitar snickare i Uppsala

Snickare i Uppsala vet att olika generationer förhåller sig olika till att anlita en snickare. Gen Z vägrar telefonsamtal – personer 50+ föredrar att ringa.

Du som är intresserad av hantverk och bygg kan kanske vara intresserad av att få veta att olika generationer förhåller sig helt olika till att anlita en snickare. Varje åldersgrupp har sina behov och sitt perspektiv, och ett snickeriprojekt kan se helt olika ut beroende på vem som har beställt det.

Visste du till exempel att unga vuxna, det vill säga personer i åldern 20–30 år, ofta fokuserar på moderna och stilrena designlösningar. Därutöver prioriterar de prisvärdhet och snabbhet i utförandet, samt värdesätter flexibilitet och möjlighet till digital kommunikation. Någon som tillhör Gen Z eller är en ung millennial skulle aldrig drömma om att ringa upp en snickare! Onlinebokning är det som gäller.

Äldre kunder vill ha personlig kontakt med sin snickare i Uppsala

När en medelålders kund ska kontakta en snickare i Uppsala är de ofta mer intresserade av den personliga kontakten och är mer benägna att beställa arbetet över telefon. De prioriterar kompetens och erfarenhet hos den snickare de väljer att anlita, och går ofta på rekommendationer från nära och kära. För denna åldersgrupp, 30–50 år gamla, är det hållbara lösningar och långsiktighet som gäller.

Personer över 50 år, prioriterar även de den personliga kontakten. För dessa kunder är det ännu viktigare att trivas med sin anlitade snickare på ett personligt plan än vad det är för dem i generationen under. Denna generation efterlyser trygghet och pålitlighet och är till och med mer benägna att förlita sig på traditionella metoder och material.